11 iulie 2014

Mândrie şi prejudecată

Pentru că a veni vacanţa şi am vrut să citesc ceva m-am oprit la “Mândrie si prejudecată” de Jane Austen. Nu am crezut că o să-mi placă dar spre surprinderea mea acum nu o mai pot lăsa din mână. Poate e şi din cauză că mă regăsesc puţin în Elizabeth, un pic din personalitatea ei se aseamănă cu a mea.

Pentru că îmi place să iau citate din cărţi nici acum nu am făcut o excepţie şi încă de la primele pagini am găsit ceva care mi-a plăcut mult foarte mult – “Dacă o femeie îşi ascunde sentimentele cu aceeaşi iscusinţă şi faţă de obiectul afecţiunii sale, poate rata şansa de a-l captiva; şi, atunci, n-ar fi decât o slabă consolare să crezi că lumea nu ştie nimic. Aproape în fiecare ataşament există atât de multă gratitudine şi vanitate, că nu e bine să le laşi în voia lor. Suntem toţi în stare să facem începutul singuri - o anumită preferinţă este destul de firească; dar prea puţini dintre noi sunt în stare să se îndrăgostească cu adevărat, fără încurajare."

Pride_Prejudice_1218453905_2005

Am terminat cartea şi vreau să mai pun pe listă câteva citate care mi-au plăcut foarte mult:

Sunt puţini aceia pe care îi iubesc cu adevărat şi încă şi mai puţini aceia despre care am o părere bună. Cu cât cunosc lumea mai bine, cu atât mă nemulţumeşte mai tare: fiecare zi îmi întăreşte credinţa în nestatornicia firii omeneşti şi mă convinge de puţinul temei care se poate pune şi pe ceea ce ar fi merit, şi pe ceea ce pare a fi bun-simţ.

Nu trebuie, de dragul unui singur om, să dai altă interpretare principiilor şi integrităţii.

Foarte adesea nu ne induce în eroare decât propria noastră vanitate şi nimic altceva.

Există în mine o încăpăţânare ce nu-mi îngăduie să mă las intimidată când vor alţii. Curajul meu creşte ori de câte ori cineva încearcă să mă intimideze.

Râvnea la aprecierea lui, acum când nu prea mai putea spera să se bucure de ea. Dorea să aibă veşti de la el, acum când părea că are şansele cele mai mici de a le dobândi. Era convinsă că ar fi putut fi fericită cu el, acum când nu părea probabil să se mai întâlnească vreodată.

Gândeşte-te la trecut numai în măsura în care amintirea lui îţi aduce bucurie.

adevarul-3-mandrie-si-prejudecata

      - Ediţia de la Adevărul am citit-o şi eu.

 

 

 

 

 

Între timp am văzut şi filmul şi este genial <3 chiar dacă povestea este pe repede înainte surprinde toate ideiile principale şi menţine firul cărţii. Mi-a plăcut foarte mult de actriţa care o juca pe Elizabeth - Keira Knightley

Niciun comentariu: